Tutoring

Czym jest?


To metoda indywidualnej opieki nad podopiecznym, oparta na relacji mistrz – uczeń, która dzięki integralnemu spojrzeniu na rozwój człowieka stara się o pełny rozwój jego potencjału. Mówiąc krócej: jest to inspirująca relacja z drugim człowiekiem. Bardzo trudno rozwijać się bez inspirującej relacji. W naszej szkole masz możliwość spotkać osoby, które będą potrafiły w sposób zaangażowany pomóc Ci w realizacji Twoich osobistych celów i marzeń!

Dla kogo?


Dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać. Dla wszystkich, którzy lubią wyzwania. Dla wszystkich, którzy nie wiedzą, co zrobić ze sobą, a chcieliby.

Jak wziąć udział?


Wybrać swojego Tutora i zgłosić się do niego lub zgłosić się do koordynującej program, która pomoże wybrać Ci odpowiednią osobę na Twojego Tutora.

Koordynator tutoringu

Iwona Tworek-Borowska

Pracuje w edukacji od 20 lat. W 2SLO uczy hiszpańskiego, jest wychowawczynią, prowadzi tutoring rozwojowy oraz projekt Teatru Forum.
Bycie nauczycielem to dla niej wszechstronne wspieranie młodzieży w rozwoju intelektualnym i psychospołecznym poprzez inspirowanie swoją wiedzą i działaniem oraz budowanie relacji opartej na akceptacji i empatii.
Od 2022 r pracuje również w obszarze zdrowia psychicznego. Jest mentorem kryzysowym oraz Promotorem Zdrowia Psychicznego certyfikowanym przez Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii. Odpowiada w naszej szkole za rozwój programu edukacji spersonalizowanej.

  • Beata Biłyk-Woźniak
    Praca nauczyciela jest dla niej radością, częścią jej tożsamości i zapomnieniem codziennych trosk. Dlatego w pracy często się uśmiecha.
    Czytaj więcej
  • Katarzyna Dłużniewska-Łoś
    W Dwójce uczy hiszpańskiego i prowadzi tutoring rozwojowy. Lubi to, że każda jej grupa to niepowtarzalna mieszanka osób i że każda z tych osób wnosi do grupy jedyną w swoim rodzaju energię.
    Czytaj więcej
  • Dorota Grzywacz
    Czytaj więcej
  • Anna Klukaczewska-Gotlib
    Jej ulubione zajęcie: czytanie książek. Kim (lub czym) chciałby/chciałaby być, gdyby nie był/a tym, kim jest: szefem kuchni.
    Czytaj więcej
  • Marcin Krupowicz

    Pełnomocnik Dyrektora ds. wychowawczo-społecznych

    Naucza filozofii i filozofuje o nauczaniu, dyskutuje ze swoimi wychowankami i …
    Czytaj więcej
  • Zofia Łukomska-Chojecka
    Lubi siedzieć w ciemnych salach i gadać o sztuce w blasku rzutnika, lubi łazić sama po znanych i nieznanych miastach i wystawach, męczyć swój…
    Czytaj więcej
  • Katarzyna Szymańska
    Czytaj więcej
  • Iwona Tworek-Borowska
    Pracuje w edukacji od 20 lat. W 2 SLO uczy hiszpańskiego, jest wychowawczynią, prowadzi tutoring rozwojowy oraz projekt Teatru Forum. 
    Czytaj więcej
  • Paweł Wołowski
    Był nauczycielem, dziennikarzem, analitykiem politycznym, dyplomatą. Jego żona twierdzi, nieco tylko złośliwie, że najchętniej rozmawia w tych językach, których prawie nie zna czyli np. po rumuńsku i hebrajsku.
    Czytaj więcej
  • Joanna Raczkowska
    Nauczycielka dyplomowana, egzaminatorka maturalna z języka polskiego, egzaminatorka Olimpiady Filozoficznej, tutorka, pasjonatka nauki 🙂
    Czytaj więcej
  • Klaudia Dec
    Ukończyła fizykę na Uniwersytecie Warszawskim, chociaż to matematyka jest jej miłością. W ramach Erasmusa…
    Czytaj więcej
  • Sebastian Rajewicz
    Czytaj więcej
  • Piotr Biegański
    Czytaj więcej
  • Katarzyna Nowak
    Czytaj więcej
  • Elżbieta Bonik

    Pedagog

    Czytaj więcej
  • Kachna Królak
    Czytaj więcej

Słowo od tutora:

W tutoringu rozwojowym lubię to, że nie jest lekcją, korepetycjami czy doradztwem zawodowym, ale SPOTKANIEM, podczas którego możemy rozmawiać o różnych sprawach ważnych dla ucznia i przyglądać się takim problemom jak mocne strony, talenty, pasje (lub ich brak), planowanie czasu, priorytety, dbanie o siebie, decyzje, ścieżka edukacyjna, wartości, cele, motywacje. Bardzo lubię rozmawiać z ludźmi w kryzysie, więc jeśli masz różne rozwojowe dylematy, serdecznie zapraszam.

 

Zapraszam także na tutoring naukowy, podczas którego możemy zająć się tematem związanym z historią sztuki (także interdyscyplinarnym, z przyjemnością), albo szlifować umiejętności np. prezentowania, pisania, analizowania i interpretowania. Tutoring kompetencyjny jest dla mnie okazją do głębszej i bezpośredniej rozmowy z uczniem, a sztuka dostarcza nam pretekstów do rozmowy o tym co niebanalne, żywe i ważne w doświadczeniu ludzkim. Chętnie pracuję z tekstami i tematami, które dla mnie samej są okazją do rozwoju i poszerzania wiedzy.

 

Możesz odezwać się do mnie przez teamsy, librusa lub na szkolnym korytarzu.

Słowo od tutora:

Tutoring rozumiem przede wszystkim jako spotkanie, relację między ludźmi. A w relacjach istotna jest dla mnie empatia, zaufanie, spolegliwość. Ponadto delikatność, takt, uprzejmość. I wolność. Poczucie, że obie strony mogą być wobec siebie szczere i nie będą się wzajemnie oceniać. W wyżej opisanej atmosferze uważnie wysłucham tych z Was, którzy zechcą skorzystać z mojego zaproszenia do uczestnictwa w tutoringu rozwojowym. Razem spróbujemy znaleźć odpowiedzi na ważne dla Was pytania i rozwiązania istotnych kwestii. Może dzięki naszym spotkaniom życie okaże się odrobinkę łatwiejsze?

Słowo od tutora:

Bliskie jest mi takie myślenie o szkole, jako o miejscu budowanym z myślą o indywidualnych potrzebach uczniów, o ich niepowtarzalnym potencjale, możliwościach i wyzwaniach jakie przed nimi stoją. Dzięki prowadzeniu procesów tutorskich mam możliwość współtworzenia takiego środowiska, które wspiera ucznia w rozwoju, pomaga mu się ukierunkować oraz rozpoznać i rozwijać jego mocne strony. Ogromną inspiracją w pracy i w budowaniu relacji z moimi podopiecznymi jest dla mnie M. Rosenberg twórca NVC – języka serca, który daje wspaniałą możliwość bycia w autentycznym kontakcie z drugim człowiekiem.

Jestem tutorem procesów indywidualnych oraz projektów, praktykiem dramy, nauczycielem hiszpańskiego i wychowawcą. Od 2016 przeprowadziłam kilkanaście procesów tutorskich oraz dwa projekty grupowe. Ukończyłam liczne szkolenia z obszaru indywidualnej i grupowej pracy z młodzieżą, z których szczególnie wzbogacające dla mnie były: Szkoła Trenerów Młodzieży TROP, Szkoła Dramy i Teatru w Edukacji w Drama Way oraz szkolenia z metody Nonviolent Communication (NVC).

Poniżej jedna z opinii moich podopiecznych:

 

…Pani Iwona pomogła mi zdefiniować i nadać wartość ważnym dla mnie kwestiom, przy czym nie czułam z jej strony żadnej stronniczości czy wpływu na ocenianie podejmowanych przeze mnie tematów, po prostu dostałam narzędzia i pod jej uważnym okiem z nich skorzystałam. Właśnie ta uważność jest dla mnie szczególna – mam poczucie, że pani Iwona zwraca uwagę nie tylko na to co przekazuję jej w bezpośredni sposób, ale i też wychwytuje treści spomiędzy wierszy, czasami takie, których ja sama nie miałam świadomości istnienia. Czuję więc, że jestem traktowana z dużą uważnością i zaangażowaniem, co z kolei prowadzi do poczucia, że to co mówię i czuję jest istotne, wartościowe, bardzo buduje to moją wiarę w siebie, co jest niezwykle ważne i także motywujące do dalszej pracy.

Zuza, maturzystka 2020, W-wa

 

 

Zapraszam na spotkania osoby, które chcą:

  • wybrać własną drogę rozwoju, kierunek studiów lub podjąć inną ważną dla siebie decyzję i chcą to zrobić w sposób przemyślany i w zgodzie ze sobą
  • pracować nad zmianą nawyków, samodyscypliną i lepszą organizacją swojego czasu
  • rozpoznać swoje zasoby i świadomie z nich korzystać
  • określić priorytety i ukierunkować się mając wiele pasji i zainteresowań
  • pracować nad przygotowaniem PS

Słowo od tutora:

How your life feels is more important that how it looks”

Na tutoring rozwojowy zapraszam każdą osobę, która potrzebuje rozmowy na temat swoich planów i wątpliwości dotyczących wyborów edukacyjnych. Albo czuje potrzebę zmiany w jakimkolwiek obszarze osobistego rozwoju, który wymaga empatycznego wsparcia, impulsu i przełożenia marzeń na odważne działanie.

Wierzę, że aby nazwać swoje potrzeby i uwierzyć własnemu głosowi potrzebujemy czasem wsparcia drugiej osoby, która rozpoznając nasz potencjał da nam motywację do świadomego podążania własną ścieżką. Tutoring pomaga skierować energię na to, co pozwala nam się rozwijać i co będzie zgodne z naszymi przekonaniami i systemem wartości.

 

W ciągu sesji tutorskich będziemy dążyć do tego, byś potrafiła/-ił:

– zdefiniować własne cele i ustalić priorytety działania

– rozpoznać swoje predyspozycje i nazwać marzenia

– nabrać pewności siebie, określając kierunki, które odpowiadają Twoim autentycznym zainteresowaniom

– podjąć samodzielnie decyzję dotyczącą własnej ścieżki rozwoju, niezależną od zewnętrznej presji

– poprawić relacje z osobami, na których Ci zależy

… albo omówić jakikolwiek inny temat, z którym chcesz się zmierzyć.

 

 

O MNIE:

Jestem tutorką i certyfikowaną coachką ICF. Od 18 lat jestem zawodowo związana z edukacją – jestem doktorem nauk humanistycznych, przez 10 lat byłam wykładowcą akademickim na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem absolwentką Dwójki i uczę tu hiszpańskiego. Przez kilka lat zarządzałam własną firmą językową.

 

Certyfikacje i ukończone kursy:

Certified Coach (International Coach Federation)

Business Coaching Diploma Akademii PwC (Certyfikat ICF)

LEAD1x: Exercising Leadership: Foundational Principles, HarvardX, Harvard University

Szkoła Tutorów Collegium Wratislaviense

Hello Points, Academy Points of You Polska (Certyfikat Explorer POY).

Słowo od tutora:

Serdecznie zapraszam na tutoring rozwojowy wszystkich, którzy czują, że potrzebują wsparcia w następujących obszarach:

  • Wybór dalszej ścieżki edukacyjnej
  • Strategie funkcjonowania w szkole
  • Wyznaczanie i realizacja wartościowych celów
  • Kreatywne sposoby przyswajania wiedzy
  • Godzenie obowiązków szkolnych z osobistymi pasjami
  • Wsparcie przy pisaniu Personal Statement
  • Gadanie o rzeczach różnych

Zapraszam także tych, którzy nie za bardzo wiedzą, o co im chodzi, czego wszyscy od nich chcą i po co to całe zamieszanie.

Spotykamy się w cyklu mniej więcej ośmiu indywidualnych sesji w pierwszym lub drugim semestrze. Zainteresowanych proszę o kontakt na przerwie lub poprzez Librusa.

Słowo od tutora:

Optymistę spotyka w życiu

tyle samo niepowodzeń i tragedii, co pesymistę,

ale optymista znosi to lepiej.

Martin Seligman, „ojciec” psychologii pozytywnej

Czy masz czasem tak, że wkładasz w naukę dużo wysiłku, po czym efekty nie przynoszą Ci satysfakcji? Czy bywa, że na myśl o pójściu do szkoły nie chce Ci się ruszyć z łóżka? Spotkania ze znajomymi nie sprawiają radości, ciało jest ciężkie i zmęczone, rutyna dnia codziennego przygniata, a Ty najchętniej zaszyłbyś / zaszyłabyś się we własnej samotności, bo masz poczucie, że nikt Cię nie rozumie? A może masz wrażenie, że sam / sama niekiedy dobrze siebie nie rozumiesz?

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś / odpowiedziałaś twierdząco, to spotkania ze mną mogą Ci pomóc. Jeśli chcesz:

  • poznać i podoświadczać, jak przyjemnie i efektywnie się uczyć;
  • rozpoznać swój wzorzec uczenia się oraz mocne strony i trudności w nauce;
  • zyskać kontrolę nad procesem nauki i jego skutecznością;
  • zadbać o swoje ciało i mózg, by usprawnić własną koncentrację i wytrwałość;
  • zaplanować swój proces nauki, wyznaczyć sobie cele edukacyjne i świadomie rozważyć ścieżkę akademicką;
  • nauczyć się postawy pozytywności w duchu psychologii pozytywnej;
  • poznać, jak dbać o swoją odporność psychiczną i samodzielnie wracać do równowagi emocjonalnej po wymagających doświadczeniach życiowych;
  • dowiedzieć się, jak budować i utrzymywać wspierające relacje z innymi

– to zapraszam.

Będziemy rozmawiać, rozmyślać, wykonywać ćwiczenia, dyskutować – a wszystko po to, byś zwiększał / zwiększała samoświadomość i podnosił / podnosiła swoje odczuwanie szczęścia na co dzień.

Spotkania odbywają się w cyklu ośmiu 60-minutowych sesji co 2 tygodnie. Kontakt: jraczkowska@2slo.pl lub przez Librus.

Intro