PIĘCIOLETNIK
Tezę stawiam taką: 2SLO jest subkulturą, świadomie nie używam słowa „wspólnotą” czy „środowiskiem”. 2SLO stworzyło własny klimat, więzi i styl, w którym jest miejsce dla całej różnorodności związanych z nią ludzi. Jeśli uznać to twierdzenie za prawdziwe, to tak, jak każda subkultura, 2SLO potrzebuje swoich obrzędów i rytuałów.
Fragment tekstu O potrzebie rytuału autorstwa Aureliusza Leżeńskiego.
Zapraszamy do lektury Pięcioletnika, czyli pierwszej jubileuszowej publikacji 2 Społecznego Liceum Ogólnokształcącego, która daje wgląd w najbardziej odległe czasy istnienia szkoły i opowiada o jej początkach.
DZIESIĘCIOLETNIK
W wielkich bólach (jak wszystko, co duże) rodził się „Dziesięcioletnik”. W dodatku nieco dziwnie, nienaturalnie powstawał, bo jego młodszy brat, „Pięcioletnik”, urodził się wcześniej! Ale teraz za to na świecie są obaj. I żeby choć trochę ogarnąć to doświadczenie, jakim już dla siedmiu roczników absolwentów i czterech roczników obecnych uczniów było i jest 2SLO, trzeba poznać ich obu. „Dziesięcioletnik” jest bowiem kontynuacją „Pięcioletnika”, jego dopełnieniem.
Fragment wstępu do Dziesięcioletnika, czyli drugiej jubileuszowej publikacji 2SLO.
W publikacji lista uczniów i absolwentów szkoły z pierwszej dekady jej istnienia, kalendarium wydarzeń szkolnych oraz liczne teksty i rozmowy na temat szkoły. Zapraszamy do lektury.
OSIEMNASTOLETNIK
Na pierwszym zebraniu doborowego grona redaktorów określiliśmy koncepcję „Osiemnastoletnika”. Z jednej strony powinien nawiązywać do tradycji – jako trzecie z rzędu dziecko mające zaświadczać o kondycji 2SLO, z drugiej – powinien mieć w sobie coś niepowtarzalnego, wszak tylko raz w życiu zdarza się moment wchodzenia w dorosłość, osiąga się pełnię praw.
Fragment wstępu do Osiemnastoletnika
Zapraszamy do lektury trzeciej jubileuszowej publikacji 2SLO, czyli wydanego w momencie wchodzenia szkoły w pełnoletniość Osiemnastoletnika.
DWUDZIESTOPIĘCIOLETNIK
„25-letnik” jest moim pierworodnym, który pod opieką kilku przybranych rodziców nabierał kształtów na przestrzeni trzech tygodni, podziurawionej wszelkiego rodzaju wydarzeniami, wyjazdami i wszystkim innym co wy- (szukane, na przykład). Jest eksperymentem, czymś dla mnie zupełnie nowym. Nie jest bynajmniej idealny, cierpi na lekką niedowagę, brak mu kilku pożądanych przez opiekunów cech i elementów, ale jest gotowy.
Fragment wstępu do Dwudziestopięcioletnika autorstwa Julii Pałejko.
W Dwudziestopięcioletniku, wydanym w związku z jubileuszem ćwierćwiecza istnienia 2SLO, prezentujemy ciekawe spojrzenie na przeszłość, ówczesną teraźniejszość i przyszłość szkoły. Wszystko okraszone intrygującą oprawą graficzną. Zapraszamy do lektury!
TRZYDZIESTOLETNIK
Przeżyłam tu prawie wszystko. Wielką radość i wielkie upokorzenie. Nieustające zdziwienia i głębokie poruszenia, poczucie zwycięstw i klęsk – jak w życiu. Bo szkoła to życie w pigułce. I chodzi się do niej, by spotkać to, co w życiu najważniejsze – ludzi. Którzy cię podniosą, gdy upadniesz. Albo przynajmniej zostawią w spokoju, ale nie spuszczą z oka. Będą obecni, będą wspierać albo tylko nie będą przeszkadzać. I jak przyjdzie kryzys, będą mieć odwagę zabrać głos i powiedzieć prawdę. Takich ludzi spotkałam w Dwójce. W Wasze ręce – „Trzydziestoletnik”. Słowa ludzi z rożnych pokoleń, z rożnych stron, rożne wspomnienia, rożne historie, rożne doświadczenia. Łączy nas jedno – wszyscy jesteśmy z Dwójki. Ludzie są najważniejsi.
Fragment wstępu do Trzydziestoletnika autorstwa Anny Sobali-Zbroszczyk.
Trzydziestoletnik to wyjątkowe spojrzenie na historię szkoły zawarte w trzech debatach poświęconych trzem następującym po sobie dekadom jej istnienia.