Tutoring

Czym jest?


To metoda indywidualnej opieki nad podopiecznym, oparta na relacji mistrz – uczeń, która dzięki integralnemu spojrzeniu na rozwój człowieka stara się o pełny rozwój jego potencjału. Mówiąc krócej: jest to inspirująca relacja z drugim człowiekiem. Bardzo trudno rozwijać się bez inspirującej relacji. W naszej szkole masz możliwość spotkać osoby, które będą potrafiły w sposób zaangażowany pomóc Ci w realizacji Twoich osobistych celów i marzeń!

Dla kogo?


Dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać. Dla wszystkich, którzy lubią wyzwania. Dla wszystkich, którzy nie wiedzą, co zrobić ze sobą, a chcieliby.

Jak wziąć udział?


Wybrać swojego Tutora i zgłosić się do niego lub zgłosić się do koordynującej program, która pomoże wybrać Ci odpowiednią osobę na Twojego Tutora.

Koordynator tutoringu

Iwona Tworek-Borowska

Pracuje w edukacji od 20 lat. W 2SLO uczy hiszpańskiego, jest wychowawczynią, prowadzi tutoring rozwojowy oraz projekt Teatru Forum.
Bycie nauczycielem to dla niej wszechstronne wspieranie młodzieży w rozwoju intelektualnym i psychospołecznym poprzez inspirowanie swoją wiedzą i działaniem oraz budowanie relacji opartej na akceptacji i empatii.
Od 2022 r pracuje również w obszarze zdrowia psychicznego. Jest mentorem kryzysowym oraz Promotorem Zdrowia Psychicznego certyfikowanym przez Mazowieckie Centrum Neuropsychiatrii. Odpowiada w naszej szkole za rozwój programu edukacji spersonalizowanej.

  • Beata Biłyk-Woźniak
    Praca nauczyciela jest dla niej radością, częścią jej tożsamości i zapomnieniem codziennych trosk. Dlatego w pracy często się uśmiecha.
    Czytaj więcej
  • Katarzyna Dłużniewska-Łoś
    W Dwójce uczy hiszpańskiego i prowadzi tutoring rozwojowy. Lubi to, że każda jej grupa to niepowtarzalna mieszanka osób i że każda z tych osób wnosi do grupy jedyną w swoim rodzaju energię.
    Czytaj więcej
  • Krzysztof Dmowski
    Czytaj więcej
  • Dorota Grzywacz
    Czytaj więcej
  • Małgorzata Próchniak
    Czytaj więcej
  • Anita Klepaczewska
    Jej ulubione zajęcie: czytanie i myślenie. Jej ulubiony kwiat: kwiaty drzew owocowych. Nie cierpi ponad wszystko hałasu bez sensu.
    Czytaj więcej
  • Anna Klukaczewska-Gotlib
    Jej ulubione zajęcie: czytanie książek. Kim (lub czym) chciałby/chciałaby być, gdyby nie był/a tym, kim jest: szefem kuchni.
    Czytaj więcej
  • Marcin Krupowicz

    Pełnomocnik Dyrektora ds. wychowawczo-społecznych

    Naucza filozofii i filozofuje o nauczaniu, dyskutuje ze swoimi wychowankami i …
    Czytaj więcej
  • Renata Kurek
    Czytaj więcej
  • Zofia Łukomska-Chojecka
    Lubi siedzieć w ciemnych salach i gadać o sztuce w blasku rzutnika, lubi łazić sama po znanych i nieznanych miastach i wystawach, męczyć swój…
    Czytaj więcej
  • Katarzyna Szymańska
    Czytaj więcej
  • Iwona Tworek-Borowska
    Pracuje w edukacji od 20 lat. W 2 SLO uczy hiszpańskiego, jest wychowawczynią, prowadzi tutoring rozwojowy oraz projekt Teatru Forum. 
    Czytaj więcej
  • Joanna Utri
    Poza tym, że fascynuje ją każdy język obcy jako sposób budowania mostów miedzy kulturami i jednostkami (jest magistrem anglistyki na UW, ale włada jeszcze czterema innymi ), uwielbia adrenalinę związaną z tłumaczeniem kabinowym i symultanicznym.
    Czytaj więcej
  • Agnieszka Siatkowska-Woźniak
    Jej serce należy do historii, a w swojej ogromnej części do historii sztuki. Stara się zarażać pasją do poznawania dziejów i miłością do estetyki. Uważa, że…
    Czytaj więcej
  • Joanna Raczkowska
    Czytaj więcej
  • Wojciech Milej
    Historia to dla niego przede wszystkim procesy, a nie daty. Stara się sprawić, by uczniowie potrafili myśleć o tej nauce jako o użytecznym narzędziu, które pozwala zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość
    Czytaj więcej

Słowo od tutora:

W tutoringu rozwojowym lubię to, że nie jest lekcją, korepetycjami czy doradztwem zawodowym, ale SPOTKANIEM, podczas którego możemy rozmawiać o różnych sprawach ważnych dla ucznia i przyglądać się takim problemom jak mocne strony, talenty, pasje (lub ich brak), planowanie czasu, priorytety, dbanie o siebie, decyzje, ścieżka edukacyjna, wartości, cele, motywacje. Bardzo lubię rozmawiać z ludźmi w kryzysie, więc jeśli masz różne rozwojowe dylematy, serdecznie zapraszam.

 

Zapraszam także na tutoring naukowy, podczas którego możemy zająć się tematem związanym z historią sztuki (także interdyscyplinarnym, z przyjemnością), albo szlifować umiejętności np. prezentowania, pisania, analizowania i interpretowania. Tutoring kompetencyjny jest dla mnie okazją do głębszej i bezpośredniej rozmowy z uczniem, a sztuka dostarcza nam pretekstów do rozmowy o tym co niebanalne, żywe i ważne w doświadczeniu ludzkim. Chętnie pracuję z tekstami i tematami, które dla mnie samej są okazją do rozwoju i poszerzania wiedzy.

 

Możesz odezwać się do mnie przez teamsy, librusa lub na szkolnym korytarzu.

Słowo od tutora:

Tutoring rozumiem przede wszystkim jako spotkanie, relację między ludźmi. A w relacjach istotna jest dla mnie empatia, zaufanie, spolegliwość. Ponadto delikatność, takt, uprzejmość. I wolność. Poczucie, że obie strony mogą być wobec siebie szczere i nie będą się wzajemnie oceniać. W wyżej opisanej atmosferze uważnie wysłucham tych z Was, którzy zechcą skorzystać z mojego zaproszenia do uczestnictwa w tutoringu rozwojowym. Razem spróbujemy znaleźć odpowiedzi na ważne dla Was pytania i rozwiązania istotnych kwestii. Może dzięki naszym spotkaniom życie okaże się odrobinkę łatwiejsze?

Słowo od tutora:

Bliskie jest mi takie myślenie o szkole, jako o miejscu budowanym z myślą o indywidualnych potrzebach uczniów, o ich niepowtarzalnym potencjale, możliwościach i wyzwaniach jakie przed nimi stoją. Dzięki prowadzeniu procesów tutorskich mam możliwość współtworzenia takiego środowiska, które wspiera ucznia w rozwoju, pomaga mu się ukierunkować oraz rozpoznać i rozwijać jego mocne strony. Ogromną inspiracją w pracy i w budowaniu relacji z moimi podopiecznymi jest dla mnie M. Rosenberg twórca NVC – języka serca, który daje wspaniałą możliwość bycia w autentycznym kontakcie z drugim człowiekiem.

Jestem tutorem procesów indywidualnych oraz projektów, praktykiem dramy, nauczycielem hiszpańskiego i wychowawcą. Od 2016 przeprowadziłam kilkanaście procesów tutorskich oraz dwa projekty grupowe. Ukończyłam liczne szkolenia z obszaru indywidualnej i grupowej pracy z młodzieżą, z których szczególnie wzbogacające dla mnie były: Szkoła Trenerów Młodzieży TROP, Szkoła Dramy i Teatru w Edukacji w Drama Way oraz szkolenia z metody Nonviolent Communication (NVC).

Poniżej jedna z opinii moich podopiecznych:

 

…Pani Iwona pomogła mi zdefiniować i nadać wartość ważnym dla mnie kwestiom, przy czym nie czułam z jej strony żadnej stronniczości czy wpływu na ocenianie podejmowanych przeze mnie tematów, po prostu dostałam narzędzia i pod jej uważnym okiem z nich skorzystałam. Właśnie ta uważność jest dla mnie szczególna – mam poczucie, że pani Iwona zwraca uwagę nie tylko na to co przekazuję jej w bezpośredni sposób, ale i też wychwytuje treści spomiędzy wierszy, czasami takie, których ja sama nie miałam świadomości istnienia. Czuję więc, że jestem traktowana z dużą uważnością i zaangażowaniem, co z kolei prowadzi do poczucia, że to co mówię i czuję jest istotne, wartościowe, bardzo buduje to moją wiarę w siebie, co jest niezwykle ważne i także motywujące do dalszej pracy.

Zuza, maturzystka 2020, W-wa

 

 

Zapraszam na spotkania osoby, które chcą:

  • wybrać własną drogę rozwoju, kierunek studiów lub podjąć inną ważną dla siebie decyzję i chcą to zrobić w sposób przemyślany i w zgodzie ze sobą
  • pracować nad zmianą nawyków, samodyscypliną i lepszą organizacją swojego czasu
  • rozpoznać swoje zasoby i świadomie z nich korzystać
  • określić priorytety i ukierunkować się mając wiele pasji i zainteresowań
  • pracować nad przygotowaniem PS

Słowo od tutora:

How your life feels is more important that how it looks”

Na tutoring rozwojowy zapraszam każdą osobę, która potrzebuje rozmowy na temat swoich planów i wątpliwości dotyczących wyborów edukacyjnych. Albo czuje potrzebę zmiany w jakimkolwiek obszarze osobistego rozwoju, który wymaga empatycznego wsparcia, impulsu i przełożenia marzeń na odważne działanie.

Wierzę, że aby nazwać swoje potrzeby i uwierzyć własnemu głosowi potrzebujemy czasem wsparcia drugiej osoby, która rozpoznając nasz potencjał da nam motywację do świadomego podążania własną ścieżką. Tutoring pomaga skierować energię na to, co pozwala nam się rozwijać i co będzie zgodne z naszymi przekonaniami i systemem wartości.

 

W ciągu sesji tutorskich będziemy dążyć do tego, byś potrafiła/-ił:

– zdefiniować własne cele i ustalić priorytety działania

– rozpoznać swoje predyspozycje i nazwać marzenia

– nabrać pewności siebie, określając kierunki, które odpowiadają Twoim autentycznym zainteresowaniom

– podjąć samodzielnie decyzję dotyczącą własnej ścieżki rozwoju, niezależną od zewnętrznej presji

– poprawić relacje z osobami, na których Ci zależy

… albo omówić jakikolwiek inny temat, z którym chcesz się zmierzyć.

 

 

O MNIE:

Jestem tutorką i certyfikowaną coachką ICF. Od 18 lat jestem zawodowo związana z edukacją – jestem doktorem nauk humanistycznych, przez 10 lat byłam wykładowcą akademickim na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem absolwentką Dwójki i uczę tu hiszpańskiego. Przez kilka lat zarządzałam własną firmą językową.

 

Certyfikacje i ukończone kursy:

Certified Coach (International Coach Federation)

Business Coaching Diploma Akademii PwC (Certyfikat ICF)

LEAD1x: Exercising Leadership: Foundational Principles, HarvardX, Harvard University

Szkoła Tutorów Collegium Wratislaviense

Hello Points, Academy Points of You Polska (Certyfikat Explorer POY).

Słowo od tutora:

Jestem nauczycielem dyplomowanym, pracuję w tej szkole od 18 lat. Przez prawie cały ten czas jestem też wychowawcą.
Skończyłam oczywiście Szkołę Tutorów ale również roczny kurs w Akademii Trenerów Młodzieżowych TROP, dwuletnie studia podyplomowe z Socjoterapii i Roczny kurs Akademii Psychologii Procesu.

Mam duże doświadczenie we wspieraniu młodych osób podczas lat szkolnej nauki, wspieraniu ich rozwoju i podejmowania decyzji o przyszłości.
Mam też doświadczenie rodzicielskie – mój syn skończył naszą szkołę. Znam więc jej plusy i minusy także z tej strony.
Chętnie poprowadzę tutoring rozwojowy nakierowany właśnie na podejmowanie decyzji o przyszłości oraz związany z rozwojem osobistym, poznaniem swoich mocnych stron, uświadomieniem źródeł konfliktów wewnętrznych, lepszym rozumieniem samego siebie i lepszym dogadywaniem się z innymi.
Jestem fanką medytacji, mindfulnesu, jogi, focusingu ( uważność ciała) i metod coachingowych.

Zapraszam zainteresowanych uczniów polskiego liceum oraz gimnazjum do kontaktowania się osobiście ze mną w szkole lub przez librusa.

Słowo od tutora:

Mili moi!

Zapraszam na tutoring zarówno rozwojowy, jak i naukowy.

Rozwojowy jest skierowany do Ciebie, jeśli chcesz się bliżej przyjrzeć swoim mocnym stronom, masz niepewność przy wyborze rozszerzeń, lub przytłaczające poczucie zagubienia i niepokoju; a może po prostu chcesz się spotkać i w bezpieczny sposób podzielić się tym, co się aktualnie dzieje w Twoim życiu?

Tutoring naukowy prowadzę po angielsku. Ma on dodać Ci pewności siebie w publicznych wystąpieniach i pomóc w tworzeniu tekstów, których nie piszesz na lekcjach. Możemy także popracować nad tym, co Cię w języku angielskim interesuje i jest w jakikolwiek sposób związane ze światem Anglosasów (muzyka, moda, kwestie społeczne, poezja- you name it! )

Pasjonuję się historią sztuki, dlatego tez chętnie przyjrzę się z Tobą temu, co Cię w sztuce porusza, lub co chciałabyś/ chciałbys zgłębiać i odkryć.

Więcej o mnie, jako osobie i nauczycielu dowiesz się ze strony głównej IB.

Do zobaczenia! 🙂

Słowo od tutora:

Jestem kobietą, przyjaciółką, córką, matką, babcią kompanem, organizatorką, historyczką i historyczką sztuki, optymistką, żeglarką.

Lubię spędzać czas z ludźmi na wspólnych działaniach w małym, średnim i dużym gronie,

Jestem ciągle głodna nowych osób i doświadczeń. Ciekawi mnie zawsze punkt widzenia innych ludzi. Lubię stawiać sobie nowe wyzwania i konsekwentnie iść do celu, lubię się uczyć nowych rzeczy.

Tutoring to dla mnie szukanie pasji, talentów oraz swojej drogi rozwoju, odkrywanie siebie, budowanie swojego charakteru tak, aby w przyszłości wiedzieć kim jestem i dokąd chcę iść.

Słowo od tutora:

Zapraszam na tutoring rozwojowy, w ramach którego spróbujemy razem zidentyfikować obszary twoich kompetencji, rozwinąć twoje mocne strony i poszukać odpowiedzi na nurtujące cię pytania.

Zakres naszych indywidualnych spotkań ustalimy wspólnie.

Zainteresowanych proszę o bezpośredni kontakt lub poprzez Librusa.

Słowo od tutora:

Serdecznie zapraszam na tutoring rozwojowy wszystkich, którzy czują, że potrzebują wsparcia w następujących obszarach:

  • Wybór dalszej ścieżki edukacyjnej
  • Strategie funkcjonowania w szkole
  • Wyznaczanie i realizacja wartościowych celów
  • Kreatywne sposoby przyswajania wiedzy
  • Godzenie obowiązków szkolnych z osobistymi pasjami
  • Wsparcie przy pisaniu Personal Statement
  • Gadanie o rzeczach różnych

Zapraszam także tych, którzy nie za bardzo wiedzą, o co im chodzi, czego wszyscy od nich chcą i po co to całe zamieszanie.

Spotykamy się w cyklu mniej więcej ośmiu indywidualnych sesji w pierwszym lub drugim semestrze. Zainteresowanych proszę o kontakt na przerwie lub poprzez Librusa.

Słowo od tutora:

I am indebted to my father for living, but to my teacher for living well – Alexander the Great. 

 

Jak głosi legenda, władca jednego z największych imperiów czasów antycznych – Aleksander Wielki – w tych słowach miał z sentymentem wspominać swojego prywatnego nauczyciela. Był nim filozof Arystoteles, który wykształcił w młodym Macedończyku wrażliwość i ciekawość względem świata oraz drugiego człowieka. Gdy w wieku 13 lat Aleksander przechadzał się w murach macedońskiego miasta Mieza, pierwszy raz miał kontakt z informacjami z zakresu medycyny, filozofii, religii, logiki i sztuki. Zafascynowany możliwościami i perspektywami jakie niosła za sobą wiedza, chciał korzystać z pomocy Arystotelesa w sposób szczególny. Ostatecznie to co uformowało charakter przyszłego przywódcy, to indywidualne podejście greckiego filozofa-nauczyciela do kształcenia – dostosowanie lekcji, lektur i problemów do potrzeb przyszłego zdobywcy świata. Kontynuując klasyczną metodę dostosowania się do osobistych potrzeb każdego z podopiecznych, serdecznie zapraszam wszystkich uczniów 2SLO na tutoring rozwojowy lub naukowy, w którym pracować będziemy nad indywidualnymi potrzebami ucznia. Spotkania odbywają się przede wszystkim w atmosferze otwartości, zrozumienia i empatii.  

 Zastanów się, czy potrzebujesz pomocy w: 

  • Wyborze przyszłej ścieżki edukacyjnej; 
  • Zrozumieniu i odnalezieniu swojej roli w społeczeństwie; 
  • Wyznaczaniu celów i priorytetów; 
  • Znalezieniu zainteresowań, które nadadzą sens szarej codzienności; 
  • Godzeniu obowiązków szkolnych i życia prywatnego; 
  • Poznaniu różnych sposobów skutecznego uczenia się; 
  • Zbudowaniu pewności siebie i wiary w swoje możliwości; 
  • Odkrywaniu swoich mocnych stron lub po prostu… 

…uważasz, że nie wiesz co chcesz robić i myślisz (zupełnie błędnie!), że „do niczego się nie nadajesz”, to tutoring rozwojowy będzie do Ciebie świetnym początkiem. 

 Jeżeli zaś interesuje Cię przede wszystkim nauka i chcesz wspólnie popracować nad tym, żeby: 

  • Zrozumieć jak działa system nauki w Polsce i za granicą – niezależnie czy interesujesz się biologią, matematyką, historią czy filozofią; 
  • Dowiedzieć się co tak naprawdę znaczy „studiować” jakieś zagadnienia; 
  • Wykorzystać naukę w taki sposób, aby stała się ona sposobem na spędzenie czasu wolnego, pewnego rodzaju hobby, a może nawet sposobem na życie; 
  • Wyjechać na studia poza Polskę i nie zwariować; 
  • Zaplanować i napisać artykuł lub esej gotowy do publikacji; 
  • Stworzyć listę ważnych dla Ciebie książek, lektur i tekstów, a także nauczyć się czytać je z pasją i wnikliwością, to… 

…tutoring naukowy będzie wyborem najlepszym z możliwych. Niezależnie od tego na jaki rodzaj współpracy zamierzasz się zdecydować, pamiętaj, że zajęcia mają pomóc Ci w rozwoju umiejętności, charakteru i perspektyw względem współczesnego świata. Już teraz czekam z niecierpliwością na nasze wspólne spotkania! 

Intro